Wednesday, April 7, 2010

Anak saya yang manis


Dia mempunyai senyuman yang saya lihat seperti,
mengingatkan saya tentang memori zaman kanak-kanak,
dimana semuanya,
sesegar langit biru yang cerah,
kini dan dulu bila saya lihat wajahnya,
dia mebawa saya ke sebuah tempat yang istimewa,
dan jika saya merenung terlalu lama,
saya mungkin akan menjadi sedih dan menangis,

Anak saya yang manis,
Cinta saya yang manis,

Dia mempunyai mata yang sangat biru,
seperti telah memikirkan tentang hujan,
saya tidak suka melihat ke dalam mata itu,
dan melihat sedikit kesakitan,
rambutnya mengingatkan saya kepada tempat yang hangat dan selamat,
dimana sebagai kanak-kanak saya akan bersembunyi,
dan berdoa agar guruh,
dan hujan,
akan berlalu meninggalkan saya secara senyap,

Anak saya yang manis,
Cinta saya yang manis,

kemana kita hendak pergi?
kemana kita hendak pergi sekarang?
kemana kita hendak pergi?
kemana kita hendak pergi sekarang?
Anak saya yang manis

No comments:

Anda suka puisi?